Izdanje:
Prema istraživanju tvrtke Forrester Research, do 2016. godine na online oglase će se trošiti znatno više nego na TV oglase. Amerikanci barataju iznosima od kojih 77 milijardi dolara, što je pak u našim poimanjima i transakcijama ipak nešto manji novac. No, koliko god on bio “malen”, i dalje je presudan da bi TV kuće preživjele. Posljednjih godina slušamo o smrti tiskanih medija. O tome kako ih internet preuzima i “pokapa”, bacajući “ruže” na lijes magazina, dnevnih novina, revija... No u toj panici i strahu od smrti rutine brojnih ljudi, kroz male ekrane ušuljala se nova opasnost.
Pritom pojam “mali” ekrani znači, zapravo, “manji” ekrani u koje gledate dok ste pred računalom, ne pred TV-om. Pojmovi koji ulijevaju strah u kosti, poput IPTV-a, TV/Video on demand, Google i Apple TV, Netflix, internet TV i sl., sve su bliži i domaćim gledateljima, dok domaći pružatelji internetskih usluga užurbano rade na TV revoluciji. Pa ipak, ono što nude usluge poput MAXtv-a, Iskona, Bneta i drugih, tek su najava budućnosti TV-a kakva nas očekuje. Netflix je, primjerice, najbrže rastuća TV kompanija u Americi. Trenutno broje više od 24 milijuna korisnika, odnosno pretplatnika koji putem njihovih usluga gledaju TV program. Dječje bolesti o tome kako će izgledati budućnost TV-a kod njih su već preboljene. Ono što ih brine je brzina, odnosno sporost prilagodbe ostalih TV kuća i produkcijskih magnata, pa je tako jedan od najvećih problema Netflixa to što neke sadržaje ne mogu prikazivati prije nego ih prikažu originalne produkcijske kuće, a one se, povođene starim TV modelima i shvaćanjima želja gledatelja, uporno samoranjavaju.
Upravo je Netflix tim istim starim TV kućama priopćio “stanje stvari”. U jednom dopisu koji je poslan dioničarima, uprava Netflixa uspoređuje današnju situaciju na TV tržištu s onom od prije par desetaka godina, kada je “običnu” TV zamijenila kabelska televizija. Pojednostavljeno, dolaskom kabelske TV mogli ste birati specijalizirane programe. Danas, dolaskom “smart TV” koncepta, možete ne samo birati TV programe, već kupovati filmove, serije, emisije, gledati ih kad hoćete, na kojoj god platformi želite (TV, računalo, tablet...) i na način na koji želite.
U potpunosti personalizirani pristup TV-u ono je što Netflix nudi svojim pretplatnicima. Bez reklama. Ključ ove promjene leži u brzini koju sa sobom donosi razvoj tehnologije, sve veća brzina interneta te sve veća navika korisnika da kupuju online, bilo da je riječ o artiklima s e-bayja ili novog filma koji se tek pojavio. Uz Netflix, tu su i drugi igrači. Hulu, primjerice, koji stoji slabije jer ubacuje reklame i naplaćuje sadržaj.
Potom Amazon čiji je TV servis tek u začecima. HBO je otišao korak dalje i učinio “budućnost TV-a” bližu i domaćim korisnicima, do kojih novotarije stižu uglavnom s par godina zakašnjenja. Tako danas svaki hrvatski TV gledatelj koji to želi i može si priuštiti, može koristiti, primjerice, uslugu HBO GO, odnosno HBO on demand. Pojednostavljeno, personalizirani TV program, i to u pokretu. No, budući veliki TV igrači mogli bi doći upravo s medija na kojemu su svoje carstvo djelomično ili u potpunosti i izgradili.
Originalni članak nalazi se u tiskanom izdanju