Izdanje:
Krajem sljedećeg mjeseca u Beogradu će se održati druga po redu Share konferencija, a koja se bavi društvom, tehnologijom, internetom, glazbom i novim medijima. Nakon prošlogodišnjeg uspjeha, kad se o Share konferenciji pričalo još mjesecima poslije, organizatori su odlučili nastaviti s konferencijom, te istoj dodati još aktivnosti, ne bi li animirali profesionalnce iz čitave regije i napravili ne samo konferenciju, već čitav pokret.
Ove godine na konferenciji se očekuje dvije tisuće ljudi, među kojima će biti najviše aktivista, blogera, inžinjera, programera, umjetnika... Gosti će imati prilike slušati neke od od vodećih međunarodnih zvijezda na području interneta, a sve to bit će popraćeno zanimljivim glazbenim programom. Najavljeno je više od 100 predavanja, izložbi i koncerata, a da bi postali dio Share konferencije, ove ste godine trebali sudjelovati u nizu kreativnih zadataka. Tim smo povodom razgovarali s organizatorom, Vladanom Jolerom, koji je za čitatelje Foruma pojasnio što je Share i što nas očekuje ove godine.
f: Možete li nam ukratko istaknuti 'highlights' nadolazeće konferencije? Od predavača do zabavljača?
Mislim da je najveći highlite da se Share opet dešava u Beogradu :) Preko 100 predavanja, radionica i to od strane najeminentnijih svetskih stručnjaka, aktivista, profesora univerziteta kao što su Stanford, MIT, Oxford i 50-ak muzičkih nastupa progresivnog, nekomercijalnog eksperimentalnog elektronskog zvuka, sve to besplatno i koncentrisano u 3 dana - to jednostavno nije normalna stvar.
f: Tko stoji (idejno i tehnički) iza Share konferencije?
Share je rezultat različih iskustava, snova i ideja koje su sazrevale u proteklih par godina. On je više kolaborativna platforma, deda mraz muzičkog undergrounda i aktivizma nego strogo definisan projekat. Share je proizašao u jednom segmentu iz nagomilanog EXIT Know How iskustva sa jedne strane i potrebe za redefinisanjem aktivizma i odbrane progresivnih vrednosti koje su rasute postojale u ovom društvu. Ove godine smo se transformisali u Share fondaciju koja ima za cilj odbranu slobode Interneta, razvoj kritičkog mišljenja, edukaciju i osnaživanje subkulturnih grupa i inicijativa.
f: U čemu leži snaga ove mlade konferencije i odakle tolika popularnost u regiji, među online zajednicom? Dobar PR ili jednostavno kvaliteta prošlogodišnje konferencije?
We dont do marketing :) Mi nemamo medija buying budžete. Ove godine je to otišlo još dalje, ljudi sami prave logoe, video spotove, plakate i stencile. Mi jednostavno poštujemo kreativnost i sposobnost ljudi koji prepoznaju kvalitet događaja i puštamo ih da sami kreiraju sadržaj. Daleko od toga da je to jednostavno i lako ali je veoma uzbudljivo i inspirativno za nas. Verujem da je sam kvalitet prošle godine dosta pomogao da se to desi iz čistog razloga što je ljudima sada jasnije o čemu se radi :)
f: Za Share konferenciju kažu da je, iako je održana tek jednom, 'zabavnija' verzija rovinjskog Weekend Media Festivala. Kako to komentirate?
Divno je što nas ljudi shvataju kao zabavnu stvar. Možda je tome pomoglo pedesetak žurki po svim većim Beogradskim klubovima koji se dešavaju simultano tokom tri dana konferencije. Sa druge strane, sadržaj koji se dešava tokom dana vrlo je ozbiljan i govori o krucijalnim problemima koji nas okružuju. Kao što je Sam Graham Felsen, predavač od prošle godine rekao : I dont want Revolution if I can't dance. Nažalost nisam bio na Weekend Media Festivalu, ali bi jako voleo.
f: Što sve možemo očekivati ove godine?
Nisam siguran, možemo očekivati jako interesantna predavanja, vrlo provokativan sadržaj, dobre žurke i što je najvažnije jako lepe i pametne posetioce :)
f: Kako biste mi, da primjerice ne znam apsolutno ništa o vašoj konferenciji, istu opisali, i kako mi je 'prodali', da je posjetim?
Teško bi u ovom momentu mogao da vam prodam bilo šta :) Za Share ne postoje karte, potrebno je da se uključite i uradite nešto. U principu, sad su nam i konkursi zatvoreni jer nam se prijavilo jako puno ljudi sa svojim kreacijama. Verovatno nam je potreban veći kapacitet ili da ljudi shareuju stolice. Ako bi morao da formulišem neku stimulativnu rečenicu rekao bi : Dođite da vidite koncentrat progresivnih ljudi i tema.
f: Tko će sve doći ove godine (od gostiju, nešto je drugačiji princip pozivnica/ulaznica nego prošle godine?)
Doći će 2500 po našem mišljenju divnih ljudi. Nismo još u stadijumu da ih znamo sve ponaosob, ali sudeći po onome što nam je pristiglo od njih to su divni, mladi, otvoreni i progresivni ljudi. Verovatno predhodna rečenica deluje previše hipi, cveće, ljubav i drveće, ali što je najblesavije od svega - to je stvarno tako. Ma koliko to bilo sistematski prikrivano i gušeno, u ovom regionu postoji velika količina super ljudi.