Izdanje:
U trenutku dok čitate ovaj tekst Facebook je vjerojatno vaš osobni profil prebacio na novi izgled, takozvani “Timeline”. Teško je reći, obzirom da Facebook stalno mijenja datum “obveznog prelaska”, hoće li sve korisnike ova promjena zahvatiti baš danas, šestog travnja. No, u svakom slučaju, ako i nije danas – dogodit će se kroz sljedećih nekoliko dana. Možda vam se u glavi vrzma misao o tome da ovo nije ni “vrijeme ni mjesto” da čitate o – promjeni Facebook dizajna.
Ipak, letimičan pogled na vaš “newsfeed” otkrit će da je novi izgled Facebooka uznemirio mnoge virtualne duhove. Ako ne vi, onda netko od vaših prijatelja upravo u ovom trenutku objavljuje status kako “mrzi novi Facebook”, dok drugi na tom statusu izvršavaju ‘društvenu akciju desetljeća’ – like. Sve bi to bilo relativno nevažno da se ovo najveće društveno ‘plavetnilo’ nije uvuklo u sve pore svakodnevnog života, htjeli vi to ili ne. Možda vi i nemate Facebook, možda ga i dalje ignorirate i ne želite biti “dio komunikacijske revolucije”, ali budite sigurni – ta revolucija vas ne zaobilazi. Možda niste dio prosvjeda koji se odvija u ulici ispod vašeg prozora, ali buku izbjeći ne možete.
Facebook je danas ono što je e-mail bio prije deset godina – način online komunikacije koji možda nije “standard komunikacije”, ali je svakako na putu da to postane. Realno gledajući, putem Facebooka nećete poslati “službeni mail”, iako ćete se možda “službeno” požaliti na neku uslugu putem Facebook fan stranice ili, a otišlo je toliko daleko – uputiti direktnu kritiku Vladi Republike Hrvatske na njihovoj fan stranici. Ako ste stariji od 18 godina, sigurno nećete zamijeniti službenost e-maila “neozbiljnošću” Facebook privatne poruke. Nikako. Moja 12-godišnja sestra, s druge strane, e-mail sandučić otvara rijetko ili nikad. Ako joj ne pošaljem poruku putem Facebooka – kao da i nisam.
Isto vrijedi i za komunikaciju između njezinih vršnjaka. Facebook je njihov “prvi” susret s internetom, prvi okus online komunikacije, ono što je nama (iako spadam u mlađe generacije) bio kakav forum ili kanal na tada populranom servisu IRC-u. Za pet godina, ako Facebook poživi, a realno nema razloga zašto ne bi, situacija neće biti ništa “bolja”.
Originalni članak objavljen je u tisku