Kada je ne pretjerano sposobni ministar obrazovanja Željko Jovanović u vladi premijera Zorana Milanovića prije nekoliko godina pokušao u hrvatske škole uvesti prijeko potrebni zdravstveni odgoj, suočio se s ogromnim (i očekivanim) otporom Katoličke crkve i njoj bliskih udruga poput Grozda Ladislava Ilčića, piše crol.hr, podsjećajući da je trgovački lanac Konzum u vlasništvu posrnulog hrvatskog tajkuna Ivice Todorića svojedobno sudjelovao i u antigej kampanji u režiji Hrvatske biskupske konferencije (HBK) i klerikalne desnice
Dapače, pokrenuta je cijela, od svih hrvatskih građana, dobro financirana mašinerija Hrvatske biskupske konferencije u kampanji protiv "rodne ideologije" koju je po mišljeno desničarsko-klerikalnih snaga promovirao predloženi program zdravstvenog odgoja.
Predbožićno huškanje u svim hrvatskim zakucima
Svemu tome je na Božić 2012. svoju propovijed u zagrebačkoj katedrali posvetio i kardinal Josip Bozanić, poručujući da to što bi se na zdravstvenom odgoju trebalo učiti da homoseksualnost nije bolest - što je stav koji prema relevantnim istraživanjima ima tek oko pola hrvatskih srednjoškolaca - "dovesti do razaranja čovjeka i nesreće za Hrvatsku".
Jedna od akcija koju je Crkva tad poduzela jest i izrada i distribucija letka koji su potpisali Zagrebačka nadbiskupija i HBK, u kojem se širila homofobna panika protiv zdravstvenog odgoja i LGBT sugrađana.
U letku se roditelje npr. pitalo jesu li suglasni da im djeca uče o masturbaciji kao sastavnom dijelu ljudske spolnosti, pornografiji "u terapeutske svrhe", odgovornom spolnom ponašanju s korištenjem kondoma te homoseksualnom činu kao "prirodnom i jednakovrijednom". Sve to se odvijalo u predbožićno vrijeme 2012., te su iz crkvenih struktura najavili da će sporni letak dijeliti na svim polnoćkama i božićnim misama.
No, to očito nije bilo dovoljno, te su se crkveni prvaci odlučili obratiti nekome s još većom distribucijskom mrežom u Hrvatskoj - Agrokoru Ivice Todorića. Tako su se huškački letci uoči Božića pojavili i u svim trgovinama Konzuma i na kioscima Tiska, tvrtki koje su dio koncerna Agrokor, tako da niti jedan kutak Hrvatske ne bi ostao pošteđen crkvenog agitiranja o "suštinskom moralnom zlu" - kako Katolička crkva službeno opisuje homoseksualnost - koje prijeti hrvatskoj djeci ako ih u školi pouče da njihove LGBT kolege nisu poremećeni i bolesni, nego jednakovrijedni ljudi.
Je li Gazda naplatio širenje homofobije?
"Dobili smo službeni zahtjev za distribuciju i to smo profesionalno obavili", kratko su medijima objasnili iz Agrokora nakon što su Konzum i Tisak već bili preplavljeni antigej letcima
Iz Zagrebačke nadbiskupije - čiji Ured za pastoral obitelj je tada vodio i danas vodi klerikalni aktivist Vice John Batarelo - su, pak, medijima poslali priopćenje u kojem su istaknuli da "vršeći svoju zadaću brige o dobru svojih vjernika, ali i o dobru svakog čovjeka, Crkva ima dužnost i pravo koristiti se sredstvima informiranja i distribucije informacija":
"Slijedom tog prava, sa željom da o važnim informacijama informira što veći broj vjernika, letak s informacijama o zdravstvenom odgoju distribuira se na više mjesta. Napominjemo da smo spremni dostaviti spomenuti letak svima koji su zainteresirani da se prošire te informacije kao što je to već učinjeno u nekim trgovinama i kioscima", priopćili su.
To su bile, podsjećamo, trgovine Konzuma i kiosci Tiska u vlasništvu Ivice Todorića, čija služba za odnose s javnošću nije isprva htjela odgovoriti od koga su dobili zahtjev za tu distribuciju antigej letaka i jesu li je naplatili.
Priopćenjem Zagrebačke nadbiskupije je, pak, postalo jasno da je zahtjev došao s Kaptola, ali nikad nije razjašnjeno je li Gazda naplatio širenje homofobije diljem Hrvatske ili je to učinio besplatno. Inače, Agrokor je svojedobno bio među tvrtkama koje nisu željele sudjelovati u temi crol.hr-a o gay-friendly poslodavcima u Hrvatskoj.