Nakon što je na današnjoj saborskoj sjednici, na kojoj se raspravljalo o nalazima Revizije u kulturnim ustanovama - a koja je HNK-u Ivana pl. Zajca dala nepovoljno mišljenje na izvještaj iz 2013. godine, kada je intendantica bila Nada Matošević - Mostova zastupnica Ines Strenja Linić pozvala saborski Odbor za obrazovanje, znanost i kulturu da aktualnog intendanta riječkoga HNK Olivera Frljića pozove na odgovornost, odgovor je stigao brzo, ali iz Rijeke. U priopćenju koje potpisuju Frljić i dramaturg Marin Blažević odbačena je odgovornost za poslovanje kazališta u 2013., ali i izneseno niz zanimljivih detalja. Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti:
"Nalazi Državne revizije, koji su otkrili poražavajuće rezultate poslovanja riječkoga Kazališta, odnose se na kalendarsku godinu 2013. Ukoliko već Domoljubna kolacija i njihov koalicijski partner Most žele huškati javnost protiv aktualnog vodstva HNK Rijeka, onda ih moramo podsjetiti da se nalaz Revizije odnosi na vrijeme u kojem je intendantica još uvijek bila Nada Matošević Orešković, a poslovna ravnateljica Ana Lučić. Nova uprava je započela s radom 1. 9. 2014., pa ni na koji način ne može biti odgovorna za financijske dubioze i nezakonitosti u poslovanju u 2013. godini. Za takav zaključak bilo bi dovoljno položiti test iz matematike u prvom razredu osnovne škole. Za doprinos izradi Proračuna Republike Hrvatske zastupnici Strenji Linić bit će ipak potrebne ponešto više kvalifikacije.
U ovom kontekstu, u kojem vladajući sve više delegiraju ulicu za obračun s onima koji se ne uklapaju u njihovu zacrtanu ideološku jednoobraznost i pri tom ne biraju sredstva, nije zanemariva činjenica ni da je, što je Državna revizija također zabilježila, dužnost ravnatelja Opere u mandatu Nade Matošević Orešković obavljao Ozren Prohić, rođak aktualnog ministra kulture Zlatka Hasanbegovića i donedavni partner zamjenice ministra, Ane Lederer. Prohić je uz stalno zaposlenje na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti s punim radnim vremenom, protuzakonito obavljao poslove Ravnatelja Opere u Rijeci za koje je primao autorske honorare, pored onih koje je mirno mogao uprihoditi redovitim angažiranjem samoga sebe kao redatelja opernih predstava. To bi, naravno, bio nemali porezni problem da je Prohić u Kazalištu bio zaposlen putem ugovora o radu, kao što nalaže zakon.
Potpuno obrnuto od iznesenih teza Mostove zastupnice iz Rijeke, upravo je nova uprava potrošila godinu i pol svojeg mandata na sanaciju nasljeđenog duga i uređivanje poslovanja kazališta prema zakonu. Upravo je nova uprava i prije nego što je primila negativni nalaz Revizije za 2013. godinu uklonila iz poslovanja nepravilnosti i nezakonitosti koje je sama uočila već u prvim tjednima upravljanja kazalištem, da bi potom, poštujući sve rokove Državnog ureda za reviziju, Područnog ureda Rijeka, predložila dinamiku konačnog uređivanja poslovanja Kazališta, što je Ured prihvatio. Insinuacije o zapošljavanju bilo koga bez potrebnih kvalifikacija ili navodnim protuzakonitim postupanjima aktualne Ravnateljice Hrvatske drame besramna su laž. Od početka stupanja na dužnost nova je uprava bila izložena nizu anonimnih prijava i inspekcija koje nisu otkrile niti jedan jedini slučaj zapošljavanja bez potrebnih kvalifikacija i mimo procedure, a utužive objede na račun Ravnateljice Hrvatske drame vjerojatno potiče riječki potrčko Ines Strenja Linić, notorni samoprozvani kritičar i koreograf, pa i dramaturg Zvonimir Peranić, amater suspektne pismenosti koji već godinama terorizira riječku plesnu i kazališnu scenu u očajničkom naporu da dograbi neku relevantniju ulogu na riječkoj kulturnoj sceni, možda i u Kazalištu, recimo Baletu, što nikako da mu uspije upravo stoga jer – nema adekvatne kvalifikacije.
Krije li se još nešto u pozadini ovoga iznenadnog nekompetentnog interesa I. S. Linić za HNK u Rijeci pitali smo se uvidom u arhiv Kazališta gdje smo – gle čuda – pronašli i ugovor o poslovnim vezama Ines Strenja Linić s jednom od bivših uprava Kazališta kojemu je ona godinama iznajmljivala svoj trosobni stan u centru Rijeke. Pa 'ajde da i mi dometnemo ponešto u obranu Nade Matošević Orešković, koja je raskinula ugovor o najmu stana I. S. Linić ubrzo po stupanju na dužnost!
Na kraju – a možda i tek na početku jednog novog performansa – zapitajmo se kakva je to patološka 'reformska' politika u pozadini blaćenja nove uprave HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci zbog nalaza Revizije za koji ta uprava ni prostorno ni vremenski ni virtualno ni telepatski ne može biti odgovorna, i to u isto vrijeme kada se zamjenicom ministra kulture imenuje Anu Lederer, u čijem je poslovanju na mjestu intendantice HNK u Zagrebu ta ista Revizija razotkrila cijeli niz dubioza, dostupnih svakom namjerniku u javnom izvještaju. Gospodo iz Mosta – treba samo malo googlati!"
Riječka kazališna kuća bila je danas u središtu pažnje javnosti i zbog toga što je jutros na njezinoj Facebook-stranici najavljeno da će se, kao iskaz podrške klerikalizaciji Hrvatske u povodu izjava ministra znanosti, obrazovanja i sporta Predraga Šustara, ispred kazališta spaljivati knjige, ali do spaljivanja nije došlo.Kako je za N1 objasnio Frljić, samo su htjeli ukazati na pravac kojim ide aktualna Vlada, kojoj je, kako je rekao, cilj očistiti kulturu koja se ne uklapa u njihovu ideju unisonog društva.
A "spaljivanje" je bilo najavljeno riječima:
"Povodom izjave ministra bogoštovlja Predraga Šustara: 'Ukoliko evolucija ne može objasniti cjelokupnu stvarnost, a čini se da ne može, ostaje nam prostor za Boga', odlučili smo, kao iskaz podrške klerikalizaciji Hrvatske, danas u podne spaljivati knjige ispred našeg kazališta. Započet ćemo s Charlesom Darwinom, a onda se u izboru daljnjih naslova poslužiti Index Librorum Prohibitorumom. U ovo hladno i tmurno vrijeme, pozivamo vas da se zgrijete nad plamenom nepoćudnih knjiga i zapečete naše nacionalno jedinstvo.
Uprava Zajca ovim putem svečano obećava da će u nastavku svog mandata raditi samo predstave koje podržavaju kreacionizam kao znanstvenu teoriju, bez obzira što je Vijeće Europe u svojoj rezoluciji 'Opasnosti kreacionizma u obrazovanju' navelo i sljedeće: 'Cilj ove rezolucije nije dovoditi u pitanje ili suzbijati vjeru - pravo na slobodu vjere to ne dopušta. Cilj je upozoriti na određena nastojanja da se vjera shvati kao znanost. Neophodno je razdvojiti vjeru od znanosti. To nije pitanje antagonizma. Znanost i vjera moraju biti sposobne postojati usporedno. To nije stvar suprotstavljanja vjere i znanosti, nego nužnost sprječavanja vjere da se suprotstavlja znanosti'."