Skoči na glavni sadržaj

"Nazor je instaliran kao cenzor Kurikularne reforme"

Inicijativa Hrvatska može bolje reagirala je danas na imenovanje Ante Nazora, ravnatelja Hrvatskoga memorijalno-dokumentacijskoga centra Domovinskoga rata, posebnim savjetnikom za povijest Domovinskoga rata, odnosno za rad na kurikulumu povijesti i Kurikularnoj reformi. Priopćenje prenosimo u cijelosti:

"Nakon masovnog okupljanja građana i građanki Hrvatske s porukom važnosti obrazovanja i nastavka kurikularne reforme kako je zamišljena na temeljima stručnosti i dobrobiti djece i mladih, ministar Šustar oglušio se o zahtjev za nemiješanjem politikanstva u stručni rad onih koji u posljednjih 16 mjeseci oblikovali kurikularnu reformu. Dok su članovi Stručne radne skupine i radnih skupina za kurikulume birani putem javnog poziva temeljem vlastitih kompetencija i kvalifikacija, u slučaju instaliranja Ante Nazora nije korištena takva procedura, a izostali su i detalji o konkretnim ovlastima i ulozi Ante Nazora u ovom procesu.

Jasno je ipak kako je Ante Nazor postavljen kao cenzor kurikuluma povijesti i ostalih segmenata Cjelovite kurikularne reforme. Njegova uloga nije recenzentska jer ovdje nema namjere konzultirati autore o konačnom tekstu. U svojoj cenzorskoj ulozi ima potpunu slobodu ‘ispraviti strukturno i metodološki neprihvatljiv’ kurikulum povijesti, kako ga je sam nazvao, iako su na njemu mjesecima radili respektabilni stručnjaci, odnosno nastavnici, profesori, metodologijski stručnjaci i drugi. Ante Nazor više je puta u javnom govoru neutemeljeno i bez validnih argumenata predstavljao kurikulum povijesti kao jugoslavenski čime je pokušao diskreditirati rad Stručne radne skupine i autora kurikuluma. Iako je imao priliku sudjelovati, nije se uključio u stručnu raspravu i dao svoj doprinos. Ovakav tip instaliranja sustavu ideološki poželjnih osoba pokazuje jasnu orijentaciju ka konzerviranju dominantnih narativa o povijesnim razdobljima čije interpretacije još uvijek izazivaju kontroverze, što je upravo i posljedica nekvalitetnog i ideologiziranog rada nekih znanstvenika koji očito ne uviđaju vlastitu osobnu i profesionalnu odgovornost.

Na kraju, Ante Nazor, ne samo da nema odgovarajuće pedagoško i psihološko znanje, on ne predstavlja niti STEM područje o kojemu se najviše razgovaralo u javnosti i za koje je donesen zaključak na saborskom Odboru za obrazovanje o proširivanju stručne radne skupine upravo sa stručnjacima iz tih područja.

Inicijativa Hrvatska može bolje zaključuje kako je Ante Nazor postavljeni nadzor! A niti jednog niti drugog Cjelovita kurikularna reforma doista ne treba!"