Skoči na glavni sadržaj

Novinari lakše do fondova

novinari-lakse-do-fondova-4810-5689.jpg

U prvoj fazi projekta planira se organiziranje konzultacija za sve novinare koji žele aplicirati za sredstva fondova, dok se u idućoj fazi planira otvaranje co-working prostora za rad slobodnih i stranih novinara, dopisnika i novinara neprofitnih medija
Foto: HND

Na inauguracijskoj konferenciji u Novinarskom domu u Zagrebu predstavljen je Centar za razvoj medija, novi projekt Hrvatskog novinarskog društva i Norveškog instituta za novinarstvo, ostvaren u okviru Fonda za bilateralnu suradnju EEA Grants i Norwegian Grants.

Na predstavljanju Centra za razvoj medija govorili su norveška veleposlanica Astrid Versto, novinarka i urednica lista Fremtidena Katrine Strøm, izvršni direktor Norveškog instituta za novinarstvo Eivind Lid, Frode Rekve iz Norveškog instituta za novinarstvo, partnera projekta, predsjednik Hrvatskog novinarskog društva Saša Leković i novinarka portala Forum.tm. Sanja Despot.

Predsjednik HND-a ocijenio je ovaj projekt iznimno važnim doprinosom u edukaciji novinara i prilagođavanju sve zahtjevnijoj medijskoj industriji. „U sklopu Centra za razvoj medija“, najavio je Leković, „u sljedećih šest mjeseci organizirat ćemo nekoliko desetaka treninga za naše članove, ali i druge novinare“. Leković je dodao da je to tek prva faza projekta u kojoj se planira organiziranje konzultacija za sve novinare koji žele aplicirati za sredstva fondova, dok se u idućoj fazi planira otvaranje co-working prostora u Novinarskom domu za rad slobodnih i stranih novinara, dopisnika i novinara neprofitnih medija.

Industrija je u krizi, novinarstvo nije

Izvršni direktor Norveškog instituta za novinarstvo Eivind Lid istaknuo je važnost stjecanja novog praktičnog znanja i vještina za novinare naglasivši kako je "medijska industrija u problemima, ali ne i novinarstvo" te da se u razvijenim europskim društvima sve više traži višestruko kvalificiran novinar koji može proizvesti visoko kvalitetan proizvod.

„Novinarstvo nije u krizi, nego medijska industrija. Ona mora pronaći nove načine kako da privuče novac, način kako transformirati klasični biznis model u novom, digitalnom svijetu“, kazao je Lid.

„Od novinara se danas očekuje da ima sva znanja: pisanja, etike, snimanja, montiranja, fotografiranja... Imati sva ta znanja nemoguće je bez edukacije“, naglasio je Lid, dodajući da Norveški Institut sa svojih 11 zaposlenih i 40 godina iskustva u educiranju novinara, ima mnogo iskustava kojima može pomoći u razvoju HND-ova novoosnovanog Centra.