Više od polovine radnih mjesta u tiskanim medijima u SAD-u ukinuto je od 2001. godine, pokazuju službeni podaci, pri čemu je velik dio tih gubitaka nadomješten zapošljavanjem u internetskim tvrtkama.
Statistika Vladinog ureda za zapošljavanje pokazuje kako je broj radnih mjesta u tiskanim medijima u SAD-u pao sa 412 tisuća u siječnju 2001. godine na 174 tisuće u rujnu 2016. godine.
U internetskom izdavaštvu i području medijskih portala broj poslova narastao je pak sa 67 tisuća u 2007. godini, prvoj za koju su u vladi raspolagali potrebnim podacima, na prošlogodišnjih 206 tisuća.
Podaci potvrđuju velika previranja u medijskoj industriji, gdje je prelazak na digitalne medije nametnuo veliko rezanje troškova i valove otkaza u tisku.
Isto izvješće pokazuje kako je broj tvrtki u segmentu novinskog izdavaštva pao za 18 posto, s 9.310 u 2001. na 7.623 u prošloj godini.
Broj portala koji se bave medijskim izdavaštvom i drugim aktivnostima na Internetu poskočio je pak od 2007. godine 150 posto, na 13.924, pokazuje vladino izvješće.
Podaci pokazuju pad broja radnih mjesta u području izdavanja časopisa, knjiga, kao i emitiranju radio postaja, dok je razina zaposlenosti u televizijskoj industriji gotovo stagnirala od 2001. godine.
Broj tjednika i mjesečnika, odnosno časopisa, dosegnuo je vrhunac 2008. kada ih je bilo 9.232., i od tad bilježi pad. U 2016. godini bilo ih je 7.566.