Skoči na glavni sadržaj

Stranka “ZA GRAD” i platforma “Zagreb je NAŠ” zajedno izlaze na lokalne izbore

stranka-za-grad-i-platforma-zagreb-je-nas-zajedno-izlaze-na-lokalne-izbore-5283-6431.jpg

Prije 100 godina su u Zagrebu tramvaj vukli konji i tada je prosječna brzina tramvaja bila 8 km/h, a danas je prosječna brzina električnog tramvaja tek 12 km/h, upozoravaju na gorući problem metropole novi partneri na zagrebačkoj političkoj sceni
Foto: zagrebjenas

Politička stranka “ZA GRAD”, koja je na prošlim lokalnim izborima za Gradsku skupštinu Grada Zagreba dobila više od 10.000 glasova, priključila se političkoj platformi “Zagreb je NAŠ!” s kojom će zajedno izaći na predstojeće lokalne izbore u Zagrebu, priopćeno je danas iz te stranke. Na tiskovnoj konferenciji novinarima su se obratili Ivan Zelenić, Urša Raukar i Tomislav Tomašević, koji su govorili o stanju javnog prijevoza u Zagrebu i 16 godina neispunjenih obećanja o proširenju tramvajske mreže. Konferencija za medije održana je na livadi ispred nebodera u Ulici braće Domany gdje je još prije 30 godina GUP-om predviđena prometnica s izuzetno važnim okomitim tramvajskim koridorom koji bi povezao Črnomerec preko Ljubljanice s Horvaćanskom.

U listopadu 2000. godine, puštanjem u promet tramvajske trase Jarun-Prečko i Dubrava-Dubec, posljednji je put u Zagrebu proširena tramvajska mreža. “U zadnjih 16 godina u Zagrebu nije izgrađen ni metar novih tramvajskih pruga. Zagreb u prometnom smislu stoji, nema razvoja prometne infrastrukture, a putnika je sve više i opterećenja na prometnice su sve veća. Stranka “ZA GRAD” će se na predstojećim lokalnim izborima pridružiti platformi “Zagreb je NAŠ!” kako bi zajedno s građanima ovaj grad učinili boljim, pogotovo po pitanju naše današnje teme, a to je javni prijevoz.” - rekao je Ivan Zelenić, supredsjednik stranke “ZA GRAD”.

Mjesto na kojem je održana tiskovna konferencija ima simbolično značenje budući da u Zagrebu postoje samo dva poprečna pravca tramvajske mreže koji povezuju sjever i jug grada (trasa Savskom te Šubićevom - Držićevom). “Prije nekoliko dana gradska vlast obećala je novu tramvajsku liniju od Črnomerca do Horvaćanske, a to isto su učinili pred 10 godina. Obećavao je nama Bandić i remize u Blatu, pa tramvajsku liniju od Glavnog kolodvora do Dugava, pa brzu liniju do aerodroma, ali u 16 godina nije izgrađena niti jedna nova tramvajska linija. Treba se prisjetiti stoga što narod kaže: obećanje, ludom radovanje.” - zaključila je Urša Raukar iz platforme “Zagreb je NAŠ!”.

Tramvajski promet je u Zagrebu dodatno usporen zbog prometne politike izgradnje novih garaža u centru grada koje u središte grada privlače još veći broj automobila koji u uskim ulicama zagušuju promet tramvajima. “Sadašnja gradska vlast umjesto da gradi nove tramvajske pruge već 16 godina forsira prometnu politiku koja se temelji na izgradnji garaža u centru grada koje dodatno usporavaju tramvajski promet. Primjerice, prije 100 godina su u Zagrebu tramvaj vukli konji i tada je prosječna brzina tramvaja bila 8 km/h, a danas je prosječna brzina električnog tramvaja tek 12 km/h, rekao je Tomislav Tomašević iz platforme “Zagreb je NAŠ!”. Veselimo se suradnji sa strankom “ZA GRAD” i zajedno ćemo biti politička opcija koja neće stati dok se tramvajska mreža u Zagrebu ne proširi i poboljša” - zaključio je Tomašević.

Politička platforma “Zagreb je naš!” i stranka “ZA GRAD” imat će zajedničke kandidate za gradonačelnika/cu, Skupštinu Grada Zagreba, vijeća gradskih četvrti te vijeća mjesnih odbora. Platforma “Zagreb je naš!” poziva na suradnju i druge progresivne stranke, kvartovske inicijative i građane kojima je dosta ovakvog načina upravljanja gradom.