Skoči na glavni sadržaj

Učenici zagrebačkih srednjih škola o problemima u obrazovnom sustavu

ucenici-zagrebackih-srednjih-skola-o-problemima-u-obrazovnom-sustavu-4076-4544.jpg


Foto: Udruga Korak po korak

 U suradnji s Hrvatskim debatnim društvom, udruga roditelja „Korak po korak“ provela je projekt „Perspektiva mladih o dobrom upravljanju“ . Cilj je bio projekta bio da učenici zagrebačkih srednjih škola i predstavnici Hrvatskog debatnog društva identificiraju područja na kojima je nužno unaprjeđenje kako bi se poštivala načela dobrog upravljanja, a koja podrazumijevaju odgovornost, participaciju građana, predvidivost i transparentnost. 

U sklopu projekta Udruga je održala sastanak s predstavnicima Udruge srednjoškolaca, Mreže mladih Hrvatske i GONG-a gdje su odabrana i predstavljena četiri područja na kojima je nužno unaprjeđenje te za koja su raspisani prikazi postojećeg stanja, opisi problema i preporuke za unaprjeđenje, a uključuju geografsku mobilnost i prometnu povezanost, participaciju mladih u donošenju odluka koje utječu na njih, reformu nacionalnog kurikuluma i profesionalno usmjeravanje učenika. 

Organizatori projekta ističu kako učenici iz različitih područja Hrvatske plaćaju bitno različite cijene lokalnog prijevoza, a time zauzimaju i bitno različite položaje u pristupu obrazovnim i kulturnim institucijama te aktivnostima slobodnog vremena. Osobito je otežan položaj učenicima koji žive u malim mjestima geografski udaljenim od gradova u kojima su srednje škole te učenicima koji žive na otocima. 

Kad je riječ o obrazovanju, zaključak je da je potrebno uspješnije implementirati u kurikulume građanski i zdravstveni odgoj. U Udruzi naglašavaju da učitelj  treba na kvalitetan način provoditi kurikulum, stavljati naglasak na povezivanje između predmeta i na primjenjivo u gradivu, a ne na učenje napamet.  Jedan je od ključnih problema u tompodručju i neučestalo korištenje internetskih i tehnoloških oblika informiranja i poučavanja u nastavi. Smatra se da se dio učitelja i dalje „boji“ novih tehnologija, pa su stoga skloniji koristiti pomalo zastarjele metode, primjerice čitanje iz skripte dok učenici to zapisuju.