Statistički gledano, praktički ne postoji nijedna ozbiljna aviokompanija čiji zrakoplov nije barem jednom pao. Premda relativno mlada, Croatia Airlines jedna je od onih koje, srećom, spadaju u tu – recimo, tako – statističku pogrešku. Avioni CA dvadeset i treću godinu prevoze putnike bez ijedne ozbiljnije nezgode, a kamoli pada.
I to je činjenica.
Postoji, međutim, i ona druga strana. Pred ljeto, jedna od zaposlenica CA slala je djecu na more unutar Hrvatske. Kao radnica nacionalne aviokompanije ima znatan popust na karte. Mnogi bi joj pozavidjeli: brže je, jeftninije, sigurnije i, na kraju krajeva, bolje nego se satima kuhati i gužvati po autobosima.
Unatoč tome, odlučila je djecu poslati na more autobusom.
Kaže da više nema povjerenja u kompaniju u kojoj radi. Previše toga je krenulo u krivom smjeru, tvrdi ona, da bi CA shvaćala jednako kao prije desetak godina kada, kako kaže, vodstvo kompanije nije bilo ništa gore ili bolje od ovoga danas, nego je svaki zaposlenik, pa tako i putnik, imao osjećaj da je u tom zrakoplovu siguran i da kompetentni ljudi u sigurnim avionima i njihovom servisu jamče sretno slijetanje.
Ona taj osjećaj više nema.
Kupnjom famoznih Dashova, Bombardierovih turbo-prop aviona, ionako narušena Croatia Airlines iz koje je godinama na različite načine izvlačen novac izgubila je i onu zadnju crtu obrane na kojoj je stajala. Danas, ususret privatizaciji, Croatia je tek jedna od bezbroj posrnulih aviokompanija u Europi i svijetu koje ne jamče nikome ništa.
I tu nisu samo famozni Dash Q400 problem. Primjerice, u nedjelju navečer, među putinicima se proširila informacija da je svih šest Dashova zbog tehničkih kvaorova prizemljeno, u koju su svi povjerovali. Letovi su otkazivani, rupe su se popunjavale na različite načine, sve kako bi se spasilo ono što se spasiti može. Istina je da su od njih šest na zemlji bila "samo" dva.
"Zbog tehničkog kvara na jednom zrakoplovu Q400, koji je uočen nakon nedjeljnog poslijepodnevnog slijetanja u Bruxellesu i koji se nije mogao otkloniti zbog toga što u Bruxellesu kompanija nema vlastitu tehničku podršku, otkazan je večernji let OU4457 Bruxelles-Zagreb. Većini putnika s tog leta osiguran je hotelski smještaj u Zürichu u skladu s obvezama kompanije prema europskoj regulativi i ti će putnici u ponedjeljak oko 14 sati stići u Zagreb, a dio putnika s leta OU4457 već je u nedjelju sinoć preusmjeren do krajnjih odredišta na letovima drugih aviokompanija", stoji u odgovoru koji smo dobili od odnosa s javnošću CA.
Na žalost, postoji i onaj Dash koji je zbog tehničkoga kvara na stajnom trapu sletio na "nos", zbog čega je Q400 jedan pilot usporedio s Daciom među svim onim Mercedesima, a koji još leži u švicarskoj zračnoj luci. "U nedjelju navečer bio je prizemljen još jedan Q400, odnosno zrakoplov na kojemu se Zračnoj luci Zürich još uvijek obavlja popravak nakon što je prinudno sletio 27. rujna 2013."
Ali, ni to nije sve, jer se među svim onim Daciama pokvario i Mercedes, odnosno Airbus. Evo što je bilo s njim: "Dio poremećaja u jučerašnjem poslijepodnevnom i večerašnjem planiranom prometu uzrokovao je i tehnički kvar zrakoplova Airbus u Parizu, koji je uočen tijekom pripreme za let OU471 Pariz-Zagreb. Zbog toga je taj let posljedično kasnio oko 2 sata i 20 minuta, a putnici su u Zagreb stigli drugim zrakoplovom Airbus iz flote Croatia Airlinesa."
Prevedeno na svakodnevni jezik, flota Croatia Airlinesa sastavljena od 13 zrakoplova jučer nije imala njih tri. Jedan je u Švicarskoj, gdje je za dlaku izbjegnuta tragedija kad je sletio bez prednjega kotača, drugi je ostao u Bruxellesu jer mu nije radio električni generator, a treći, onaj Airbus A320, prizemljen je zbog pokvarenih vrata.
Da ne bude zabune, Croatia Airlines je na prodaju…