Skoči na glavni sadržaj

London zabranio Uber

london-zabranio-uber-6120-7787.jpg

Londonski gradonačelnik Sadiq Khan pozdravio je odluku i rekao da da „želi London kao predvodnika u inovaciji i novim tehnologijama, ali da se sve kompanije pri tome moraju držati zakona i visokih standarda kako u sigurnosti putnika"

Londonske vlasti odbile su dati novu licencu za aplikaciju servisa za prijevoz putnika Uber, što je, očekivano, razbijesnilo kompaniju i konzervativne političare, piše The Guardian. Kako su londonske vlasti obrazložile, temelj odbijanja je da privatna kompanija, kojoj licenca istječe 30. rujna, nije „pogodna i primjerena“.

Uber je najavio da će se odmah obratiti sudovima kako bi osporio ovu odluku, što znači da će njegovi vozači na ulicama Londona voziti još mjesecima prije nego što se Uber zabrani.

Odluku Transport for London (TfL), agencije koja izdaje licence za usluge javnog prijevoza, pozdravio je i londonski gradonačelnik Sadiq Khan, borci za prava zaposlenika i udruga najpoznatijeg prijevoznog sredstva – londonskog crnog taksija.

U TfL-u su naveli da Uberu neće produljiti licencu jer „Uberov pristup i ponašanje pokazuje manjak korporativne odgovornosti“, što se povezuje s izvještajima o ozbiljnim kaznenim djelima, a kompanija ne radi liječničke certifikate ili provjere vlastitih vozača.

TfL je također zabrinut zbog Uberove aplikacije „Greyball“ koju njezini vozači koriste da blokiraju regulatorima puni nadzor Uberovih vožnji kako bi poduzeli mjere u slučaju kršenja zakona.

Khan je izjavio da „želi London kao predvodnika u inovaciji i novim tehnologijama, ali da se sve kompanije pri tome moraju držati zakona i visokih standarda u sigurnosti putnika“.

Osim u sud, Uber se uzda u 3,5 milijuna svojih londonskih korisnika i 40 tisuća vozača. Prije toga će se Uber pojaviti na radnom sudu, koji je nedavno presudio da Uber svojim vozačima mora pružiti minimalnu plaću, bolovanje i plaćeni godišnji, kao i većini radnika, na što se Uber, naravno, žalio.To je bio veliki udarac na takozvanu „gig –ekonomiju“, odnosno čisti prekarni rad, ali koji ima veliki broj pobornika i u Hrvatskoj, koji su mu dali tako kitnjasto ime da bi bila prijemčljiviji.

Više o praksi Ubera pročitajte OVDJE i OVDJE