"Dodirove stilske vježbe" predstava je koju su danas u splitskome Gradskom kazalištu mladih izveli glumci zagrebačkoga Dramskog studija "Dodir", gluhoslijepe osobe koje su publici na različite načine prenijeli doživljaj svijeta u kojemu žive i za nagradu dobili dugotrajni pljesak.
Svoj su doživljaj iskazali dodirima, gestama, mimikom i pantomimom jer su tako željeli pokazati što proživljavaju u svojemu svakidašnjem svijetu.
Gluhi i teže slabovidni Marijan Jurenec mimikom je publici objasnio koje sve probleme ima pri kretanju autobusom i tramvajem, ali je monološki prikazao i padanje prilikom vožnje te udaranje i guranje zdravih putnika. Unatoč tome, i dalje je uporan i hrabar kako bi se socijalizirao.
Nakon predstave na pozornicu je izišla i Sanja Tarczay, prva gluhoslijepa osoba u Hrvatskoj doktorica znanosti.
"Vjerujte, kad želite, sve možete", rekla je.
Predstava je izvedena u organizaciji Hrvatskog saveza gluhoslijepih osoba "Dodir" koji ove godine proslavlja 20. obljetnicu. Organizatori su istaknuli kako ove godine žele poboljšati status i vidljivost gluhoslijepih osoba.
Dramski studio "Dodir" osnovan je 1994., nakon čega je odmah uočen iznadprosječan senzibilitet i veliko bogatstvo neverbalne komunikacije gluhoslijepih osoba. Studio ima nešto više od deset članova, a na probama i izvedbama u komunikaciji i kretanju podupire ih prevoditelj.
Hrvatski savez gluhoslijepih osoba "Dodir" jest nacionalna, nevladina i neprofitabilna organizacija čija je svrha gluhoslijepim osobama omogućiti dostojanstven i ravnopravan život u društvenoj zajednici.
Želi promicati interes gluhoslijepih osoba u zemlji i izvan nje te pruža potporu i pomoć gluhoslijepim osobama u prevladavanju audiovizualnih zapreka s kojima se svakodnevno suočavaju.
Procjenjuje se da u Hrvatskoj ima od 250 do 900 gluhoslijepih osoba, a u Udruzi gluhoslijepih osoba "Dodir" registrirano ih je 145.
S obzirom na broj stanovnika, procjenjuje se da u Hrvatskoj ima oko 250 gluhoslijepe djece. U Hrvatskoj nema nijedne odgojno-obrazovne institucija za gluhoslijepe osobe pa se takvu djecu u vrtićkoj ili školskoj dobi smješta u škole koje im nisu prilagođene.