Udruga Sindikat biciklista objavila je na svojim internetskim stranicama detaljan polugodišnji izvještaj o pokušajima komunikacije i suradnje s gradskim uredom za promet tijekom proteklih šest mjeseci. Usprkos primjerima dobre prakse iz drugih gradova u Europi i brojnim prijedlozima Sindikata biciklista, u Zagrebu se i dalje gradi zastarjela biciklistička infrastruktura koja ne brine dovoljno o sigurnosti pješaka ni biciklista i ne tretira bicikl kao ravnopravno prijevozno sredstvo.
"Naš izvještaj jasno pokazuje kako gradski ured za promet nastavlja s ignoriranjem potreba građana koji za kretanje koriste bicikl" kaže Davorin Belamarić iz Sindikata biciklista. Iz Udruge podsjećaju kako je na sastanku u proljeće s predstavnicima tog ureda dogovorena partnerska suradnja na rješavanju gorućih problema biciklista u Zagrebu, kao i zajedničko planiranje budućeg razvoja biciklističke mreže u gradu. Za početak je dogovoreno rješavanje prioritetnih sitnih intervencija na biciklističkim stazama, poput uklanjanja zapreka koje se nalaze na njima ili obnavljanja izblijedjele signalizacije.
"Popis s nekoliko desetaka takvih malih i lako rješivih zahvata smo poslali još u travnju, no od gradskog ureda za promet unatoč ponovljenim upitima nismo dobili nikakav odgovor niti je izveden neki od predloženih lakih popravaka. U međuvremenu su nastavili iscrtavati besmislene fragmente staza na nogostupima gdje će se nastaviti sukobi biciklista s pješacima, kao i vozačima automobila na loše označenim prijelazima biciklističkih staza preko kolnika. Unatoč lijepim riječima u sklopu tjedna mobilnosti i raznim prigodama za naslikavanje, jasno je da sigurni uvjeti za bicikliranje kroz Zagreb ne spadaju u interese gradskog prometnog ureda. Biciklisti u Zagrebu očito se ne trebaju nadati poboljšanju sigurnosti i kvalitete biciklističke infrastrukture, izgradnji davno obećanih magistrala ili odvajanju biciklista od pješačkog prometa. Ne znamo radi li se o inertnosti pojedinaca u gradskom uredu za promet, ili namjernom zanemarivanju sve većeg broja građana koji koriste bicikl. Grad ne poštuje čak niti vlastito pravilo da se prilikom rekonstrukcije cesta grade nove staze", upozorava Vladimir Halgota iz Sindikata biciklista.
"Nažalost, čini se da je sva priča o suradnji i partnerskom odnosu s biciklističkim udrugama zaista bila tek prvoaprilska šala. Na većinu prijedloga, dopisa i e-mailova nisu odgovorili, a na više desetaka telefonskih poziva gradskim službenicima iz Sektora za ceste i Sektora za komunalne poslove se nitko nikad nije javio niti uzvratio poziv.", dodaje Belamarić.
"Uvjereni smo da su naši prijedlozi razumni, primjereni i komunicirani pristojno. Smatramo da, s obzirom na sve više sugrađana koji koriste bicikl ne smijemo odustati zbog osobnih frustracija. Zagreb, njegovi stanovnici, gosti i buduće generacije zaslužuju grad kroz koji se kao u većini uređenih europskih gradova mogu normalno kretati biciklom.", zaključuje Belamarić.
U međuvremenu, volonteri Sindikata biciklista nastavljaju s detaljnim snimanjem zagrebačkih biciklističkih staza i evidentiranjem problema, prekida i prepreka na njima. "Zasad nažalost i dalje vrijedi tvrdnja da je svaka nova biciklistička staza u Zagrebu istovremeno i potencijalna policijska zamka za bicikliste. Ako netko zna za barem jednu biciklističku stazu u Zagrebu koja ima smisleno uređen početak i kraj, uredno označene prijelaze preko sporednih cesta i mogućnost kontinuirane vožnje bez prekida, neka nam javi. Ovaj poziv odnosi se i na gradonačelnika i na stručnjake iz gradskog ureda za promet", poručuju iz Udruge Sindikat biciklista.