Skoči na glavni sadržaj

Premijera opere "Amelija ide na ples" u Maloj sceni

premijera-opere-amelija-ide-na-ples-u-maloj-sceni-3839-4332.jpg

Opera američkog skladatelja Gian Carla Menottija praizvedena 1937. u Philadelphiji na šaljiv se način poigrava pravilima onodobnog društvenog bontona
Foto: FaH

Zagrebačko kazalište Mala scena kao petu i posljednju premijeru u godini u utorak navečer predstavilo je komičnu operu "Amelija ide na ples" u režiji Frane Marije Vranković i u suradnji s Muzičkom akademijom u Zagrebu, pokazavši da hrvatskoj umjetničkoj sceni mladih glazbenih talenata na manjka, piše Hina.

 Opera američkog skladatelja Gian Carla Menottija praizvedena 1937. u Philadelphiji na šaljiv se način poigrava pravilima onodobnog društvenog bontona.

 U središtu priče je Amelija, koju zatičemo u pripremama za prvi bal sezone, na koji po svaku cijenu namjerava otići. Dok joj služavke pomažu da se odjene, po nju dolazi i prijateljica, no biva otpravljena dolaskom Amelijina muža, koji je u ladici pronašao ljubavnikovo pismo i sada zahtijeva da mu Amelija otkrije njegovo ime.

 Amelija pristaje mužu otkriti tko joj je ljubavnik, pod uvjetom da joj obeća da će je ipak odvesti na bal. Muž prihvaća, no kad mu Amelija otkriva da ga vara sa susjedom s trećeg kata, ovaj se odmah kreće obračunati s njim.

 Priča koja slijedi gotovo je plošna i jednostavna – Amelija je prikazana kao praznoglava ženica kojoj je glavna briga kako ipak otići na ples, unatoč svim okolnostima. Njezin je odnos prema preljubu nehajan, muž se nevoljko prepušta pravilima vremena koja određuju da se s ljubavnikom mora obračunati, dok ljubavnik idealizira ljubavni odnos.

 Na kraju Amelija dobiva što je htjela i odlazi na ples, kamo je prati policijski načelnik koji dolazi u njihovu kuću nakon što ljuta Amelija onesvijesti muža udarcem vazom po glavi.

 Priča je zabavna, glazba melodična, arije lagane, no snaga te produkcije svakako su interpreti, mladi studenti Muzičke akademije, koji su likovima udahnuli život lijepim pjevanjem i duhovitom izvedbom.

 Ameliju je na premijeri utjelovila sopranistica Aleksandra Bilanović; muža bariton Luka Ivoš; a ljubavnika tenor Tomislav Tukša. Nastupili su još Maja Mužar (mezzosopran); Klara Pelin (sopran), Buga Marija Šimić (mezzosopran); basovi Toni Nežić i Ivan Starčević, te tenor Luka Šindija.  Djelo je izvedeno na talijanskom jeziku uz hrvatske titlove i klavirsku pratnju Ante Sladoljeva.

 Četvrta suradnja Male scene s Muzičkom akademijom u Zagrebu dala im je priliku pokazati svoje sposobnosti pred pravom kazališnom publikom.

 Partner u projektu je Scena Gorica iz Velike Gorice, pa nakon praizvedbe u Maloj sceni predstava putuje u Veliku Goricu, gdje će se prva izvedba održati u dvorani Galženica 18. prosinca.