Skoči na glavni sadržaj

Neprofitni mediji su oaza dobrog novinarstva, a Hasanbegović je na njih išao sjekirom

neprofitni-mediji-su-oaza-dobrog-novinarstva-hasanbegovic-je-na-njih-isao-sjekirom-4783-5654.jpg

Hasanbegovićov odnos prema medijima je najsramotniji. Išao je sjekirom na krhki sustav koji je tek počeo nicati. Tu se radi o tri milijuna kuna koje dolaze iz fonda Hrvatske lutrije. Iz tog fonda i drugi mediji dobivaju novac. Jedna velika medijska kuća je primila više novca nego svi ti neprofitni mediji zajedno", objašnjava Petranović
Foto: FaH / Denis Cerić

Jedan od najkritiziranijih poteza ministra kulture u odlasku Zlatka Hasanbegovića bio je ukidanje financiranja neprofitnih medija. O tome treba li država financirati neprofitne medije u Točki na tjedan N1 televizije govorili su novinar tportala Damir Petranović i slobodni novinar Ivica Profaca.

"U moru skandala ministra Hasanbegovića, odnos prema medijima možda je najsramotniji. Išao je sjekirom na krhki sustav koji je tek počeo nicati. Tu se radi o tri milijuna kuna, a taj novac dolazi iz fonda Hrvatske lutrije. Iz tog fonda i drugi mediji dobivaju novac. Jedna velika medijska kuća je primila više novca nego svi ti neprofitni mediji zajedno", objašnjava Petranović.

Često se neprofitnim medijima šalje poruka da izađu na tržište.

"Mantra 'idite na tržište ono će sve riješiti' je doista mantra. Većina tih medija i tih ljudi zapravo na neki način vise na nekom izvoru, bio to grad Zagrebb, drugi grad ili država. Činjenica je da su neprofitni mediji jako potrebni jer zastupaju grupacije u društvu koje moraju imati svoj glas u društvu, a nemaju ga kroz takozvane komercijalne medije. Kažem takozvane komercijalne jer i oni dobivaju golema sredstva od države na razne načine", smatra Profaca.

Petranović jedan dio krivnje za ovakvu situaciju vidi u Vladi Zorana Milanovića.

"Nigdje u Europi ne postoji potpuno tržišno funckioniranje medija. Kroz razne potpore u Austriji, Francuskoj, Njemačkoj i drugim zemljama država financira medije. Grijeh prošle vlasti je što nije dovela strategiju o medijima koju je najavila. Tu su nastali neprofitni mediji kao vatrogasna mjera kada su stotine dobrih novinara ostajali bez posla. Ti neprofitni portali su bili i još uvijek jesu, jer vjerujem da će opstati, oaza dobrog novinarstva. Istina je da su te potpore nezgrapno dijeljene i da se sustav mogao bolje posložiti, ali to je beznačajan novac s obzirom na sve ostalo", kazao je Petranović.