Nakon višednevnih nagađanja, konačno je potvrđeno – murali legendarnog Banksya preplavili su Pariz.
Slavni britanski ulični umjetnik na svojem je Instagramu objavio više fotografija s novim muralima na pariškim zgradama i panoima koji kritički propituju odnos velikih sila, posebno Francuske, prema migrantima, ali se i na gorki način osvrću na 'revolucionarnu' 1968. godinu.
Kako javljaju svjetski mediji, radovi su se počeli pojavljivati prošle srijede na Svjetski dan izbjeglica, ali sve do danas nije bilo sigurno koji od njih su Banksyevo djelo, a koji možda i nisu.
Prema pisanju New York Timesa, u srijedu 20. lipnja na Svjetski dan izbjeglica, prolaznici su u sjevernom dijelu grada primijetili mural mlade crnkinje u blizini zatvorenog centra za migrante. Očigledno beskućnica, s plišaniim medvjedom i pokrivačima pod nogama, nacrtana je sa sprejem u rukama kako oslikava ružičastu tapetu koja prekriva crni kukasti križ na zidu.
U objavi na Instagramu, Banksy je uz taj mural napisao: „Porte de la Chapelle, javna kuhinja za migrante“.
Drugi mural parafraza je poznate slike Jacques-Louis Davida „Napoleon prelazi Alpe“. Poznati crveni plašt jahača, umjesto da se zavija oko njega, omotan je oko Napoleonovog lica, očito aludirajući na francusku zabrana prekrivanja lica na javnim mjestima iz 2010. godine, tumač NY Tiimes.
Banksy uz taj mural objavljuje slogan; „LIBERTÉ, ÉGALITÉ, CABLE TV“.
Treće djelo prikazuje čovjeka i psa. Čovjek mu pruža kost, a istodobno iza leđa drži skrivenu pilu. Banksy je uz fotografiju tog murala jednostavno napisao „Sorbonne University“.
Na panou u blizini Centra Pompidou prikazan je poznati lik štakora, njuške prekrivene maramom, koji jaše na oštrici skalpela, uz što je Baknsy na Instagramu objavio: „Pedeset godina od ustanka u Parizu 1968. Rodno mjesto suvremene umjetničke matrice“.
Aluzija na 1968. je i mural štakora s ušima i mašnicom nalik na poznati Disneyev lik Mini Maus.
Mediji javljaju da je grupa mladih ljudi neke od tih murala prekrila prozirnom folijom u želji da ih zaštiti od moguće devastacije.
U javnosti se nagađa da su još neki murali na pariškim pročeljima Banksyevo djelo, ali u trenutku zaključenja ovog teksta za to nema službene potvrde.