GONG se protivi izboru predsjednika Vrhovnog suda "preko noći" jer se radi o čelniku sudbene vlasti, a ujedno i predsjedniku Državnog izbornog povjerenstva (DIP). S obzirom na to da se odavno znalo da mandat sadašnjem predsjedniku ističe 19. srpnja 2017, Predsjednica Republike trebala je ranije predstaviti svog kandidata Đuru Sessu kako bi bilo dovoljno vremena da se javnost upozna i raspravi njihove kompetencije, dosadašnji rad i buduće planove. Apsolutno je nužno osigurati da izabrana osoba ima puni profesionalni i moralni integritet koji će prvenstveno jamčiti neovisan rad Vrhovnog suda i DIP-a, pri čemu GONG naglašava značajnu ulogu u nadzoru financiranja političkih stranaka i izbornih te referendumskih kampanja.
U strelovitoj brzini procedure izbora predsjednika Vrhovnog suda i DIP-a izgubila se transparentnost procesa, kao i potraga za nužnim političkim konsenzusom najvažnijih političkih aktera i šire zainteresirane javnosti.
Dodatno, službeni dokument kojim Predsjednica predlaže predsjednika Vrhovnog suda još nije objavljen tako da javnost nije upoznata s obrazloženjem, ako uopće postoji, zašto bi baš predloženi kandidat bio najbolji za ove važne funkcije u hrvatskom političko-pravnom sustavu.
Građani svakodnevno na svojoj koži osjećaju manjkavosti rada dijela sudbene vlasti, a u posljednjim ciklusima izbora, posebno lokalnih, primjetno je urušavanje kvalitete izbornog procesa. Stoga se od kandidata očekuje da javnosti predstavi viziju i program svog rada, konkretne mjere za unaprjeđenje rada sudstva i izbornog procesa kao i jamčenje da će raditi transparentno te biti otvoren za kritike.
U suprotnom se stječe dojam kako je za neke od najvažnijih funkcija u Republici Hrvatskoj potrebna gola politička potpora bez predstavljanja ikakvog programa i smjernica rada što bi trebalo predstavljati minimum odgovornosti prema javnosti i poštivanju institucija.
GONG od Hrvatskog sabora traži punu transparentnost procesa bar u završnoj fazi izbora te organiziranje kvalitetnog javnog saslušanja kandidata, a sve u cilju javnog interesa – izbora kvalitetnog kandidata.
Netransparentan izbor može narušiti povjerenje građana i javnosti u rad Vrhovnog suda, kao i cijele sudbene vlasti. Ne treba posebno naglašavati važnost izgradnje povjerenja građana u izborne procese. Podsjećamo kako je pred predsjednikom DIP-a važna zadaća pretvaranja DIP-a iz birokratske u modernu instituciju koja će biti u službi građana i javnosti po uzoru na izborna povjerenstva u Ujedinjenom Kraljevstvu ili Kanadi kako bi DIP prešao iz 20. u 21. stoljeće.