"Danas u Hrvatskoj, unatoč velikim medijskim slobodama, izgubili ste srž novinarstva, gdje se mi, da bi smo bili informirani, ne možemo osloniti na neki medij koji je pisan, koji nas legitimira kao predstavnika ove ili one opcije. Nevjerojatno je da je i u siromašnijim zemljama u regiji uvijek postojao način da izađe nekakav politički ozbiljan tjednik. Čini mi se kao da to u Hrvatskoj uopće nije moguće", kaže Gordana Vilović, profesorica etike novinarstva i analitičarka medija, za Radio Slobodna Evropa, koji donosi pregled hrvatskog medijskog tržišta.
Većina hrvatskih medija danas je u vlasništvu globalnih medijskih korporacija. Od tri velike nacionalne TV kompanije, dvije su u stranom vlasništvu, baš kao i 90 posto dnevnih novina, uključujući i najveće internetske news portale.
Stjepan Malović, medijski stručnjak, kaže da se u Hrvatskoj priželjkivao ulazak stranih globalnih medijskih korporacija. "Očekivali smo da će ući kvalitetno novinarstvo, zaboravljajući da je kvalitetno novinarstvo sve slabije i u svijetu, pa nije bilo ni razloga da oni kod nas implementiraju kvalitetno, nego tabloidno, senzacionalističko novinarstvo, koje donosi profit. Osobno nisam siguran da će to biti dugog vijeka i da će im biti od velike koristi", kaže Malović.
Zdenko Duka, predsjednik Hrvatskog novinarskog društva, ne vidi veliku razliku između domaćih i stranih vlasnika medija u Hrvatskoj. "Većinom se radi o privatnim medijima i jasno je da oni idu prema zanimljivostima, da se kad-kad ide na senzacionalizam i slično. To je nesporno, ali to sada rade i domaći vlasnici u našim medijima": kaže Duka, dodajući da su im i uređivačke politike slične. "To je pozicija liberalne demokracije, to su liberalni mediji koji bi željeli ovdje ostvariti izvjestan profit. Mislim da smo sve manje privlačno tržište za ostvarivanje profita preko medija", kaže Duka.
Posljednjih dana se više piše o dolasku televizije povezane s CNN-om, ponajprije zbog zvučnih televizijskih imena koja su preoteli od postojećih televizija. "Svi najavljuju gromoglasno dolazak CNN-a, kao odgovor na Al Jazeera-u, koja se pokazala kao jedan kvalitetan medijski proizvod. Da li će to CNN postići ili će samo parirati Al Jazeera-i, vidjet ćemo, mada ni ona nije više što je nekoć bila. Mislim da je to sve u svemu, za nas, konzumente medija u Hrvatskoj, koji vapimo za nečim dobrim, što možemo pročitati i pogledati, ipak samo uzaludna nada", zaključuje Malović.