Zoran Stanić, povjerenik sindikata „Nezavisnost“ u kragujevačkom Fiatu, potvrdio je za Insajder da je premijerka Srbije Ana Brnabić u ponedjeljak ujutro zvala štrajkački odbor pokušavajući ih uvjeriti da se štrajk obustavi, međutim, radnici su tu ponudu odbili.
„Ona je zvala predsjednika štrajkačkog odbora Zorana Markovića, međutim, on joj je rekao da sindikalni vrh ne može odlučiti bez radnika. Cijela prva smjena jednoglasno je odlučila da prekida štrajka neće biti dok poslodavac ne da kontra ponudu,“ kaže Stanić za Insajder.
On dodaje da su radnici odlučni ne odstupiti od zahtjeva, usprkos tome što su se pojavile prijetnje da će Fiat u suprotnom napustiti Srbiju.
„Radnici su se složili da neće pristati na takvu ucjenu. Ako Fiat želi ići, neka ide, mi ćemo im pomoći da se spakiraju. Naši zahtjevi su minimalni, nisu čak ni u visini potrošačke košarice u Srbiji,“ ističe Stanić.
Radnici FCA Srbija traže povećanje bruto osnovica sa 38.000 na 50.000 dinara, isplatu dogovorenog bonusa za efikasnost za prošlu godinu i nadoknade za prijevoz, te promjenu organizacije proizvodnje kako bi se eliminirala sve učestalija praksa da radnik, pored svojih, istovremeno završava i proizvodne operacije kolega koji su duže odsutni iz tvornice.
Generalni štrajk oko 2.000 radnika u Fiatu traje već deset dana. Međutim, poslodavac nije našao za shodno započeti pregovore o zahtjevima radnika, iako je po zakonu o štrajku, dužan s njima pregovarati. Fiat gubi profit jer za vreme trajanja štrajka nije proizvedeno skoro 4.000 automobila. Zbog štrajka u Fiatu većina kooperanata te kompanije je morala prekinuti proizvodnju, piše Insajder.
Nova linija Fiata otvorena je u Kragujevcu, na mjestu nekadašnje Zastave 2012. godine te je ocijenjena kao “najveća investicija u Srbiji u minulih nekoliko desetljeća”. Ubrzo nakon toga su se počele pojavljivati informacije o lošim radnim uvjetima u pogonu, a srpski analitičati danas otvoreno govore da Fiat proizvodi zastarjeli model "500" i da nije donio nikakvu novu tehnologiju kojom bi garantirao nastavak održiv proizvodnje u budućnosti. Fiat je prije godinu dana otpustio trećinu, uglavnom mladih radnika zbog nedovoljne potražnje za ovim modelom pa je u tvornici ostalo raditi 2.300 radnika. Nije poznato koliko je otvaranje pogona ukupno koštalo državu, koja je 33-postotni vlasnik, budući da je obilato subvencionirala dolazak Fiata. Poznato je da je samo 2013. godine država Fiatu dala 58,5 milijuna eura.