Nekoliko stotina građana Novog Sada prosvjedovalo je u nedjelju protiv Srbijagasa zbog visokih računa za plin koje im je ovo javno poduzeće dostavilo za prosinac. Prema tvrdnjama prosvjednika, računi su im i do četiri puta veći od onih iz studenog, a postoje sumnje i u kvalitetu plina. No, kako je za kvalitetu plina nadležan opet Srbijagas, prosvjednici traže da se pri Ministarstvu energetike osnuje radna grupa koja će istražiti zbog čega je potrošnja povećana za nekoliko puta iako nije bilo veće promjene vanjske temperature.
U Hrvatskoj su se također brojni građani požalili da su im prosinački računi za plin znatno veći od onih za studeni. Najviše je pritužaba stiglo iz Slavonije, a nisu rijetki oni kojima su računi za plin udvostručeni. Nedavno je osnovana i grupa na Facebooku pod nazivom "Stop plinskom haraču u Slavoniji" koja je dosad okupila nešto manje od četiri tisuće članova. Pokrenuto je i potpisivanje peticije koja se namjerava uputiti saborskim zastupnicima od kojih se traži da donesu zakone koji će omogućiti smanjenje cijene plina, neovisan nadzor kvalitete i mogućnost promjene distributera.
Igor Pirija iz Gradske plinare Zagreb tako je objasnio za Novu TV da cijenu plina sada određuje potrošnja tog energenta. Građani su podijeljeni u 12 tarifnih modela, a u koji će model tko spadati ovisi o potrošnji plina u 2013. godini. No, ovoga puta štednja se ne isplati, jer onaj tko je trošio manje plina lani, ove godine plaćat će skuplju cijenu. Nadležnima u GPZ-u to je, čini se, normalno.
"Onaj koji više troši normalno da ima manu cijenu, a kupac koji malo troši, on je na sustavu koji se mora održavati i on na kraju mora platiti taj komoditet", rekao je Pirija, ne želeći se izjasniti je li takav model pravedan.
Marija Ratkić, direktorica Plinare istočne Slavonije, o tome nije ništa govorila kad je Večenjem listu objašnjavala zbog čega su se njihovim klijentima povećali računi za plin u prosincu. Ona je za to okrivila broj dana koje je obuhvatilo očitanje brojila, vanjsku temperaturu, pa i lošu izolaciju kuća. "U prosincu su računi veći jer su domaćinstva dobila za, primjerice, 37 očitanih dana, dok su mjesec prije dobili za 23 dana, jer sve ovisi za koja su razdoblja očitavana brojila, ali je u prosjeku to isto", objasnila je Ratkić.
Nikola Liović, direktor HEP plina, je prije nekoliko dana najavio da će se ispitati kalorijska vrijednost plina, nakon čega će komentirati žalbe građana da su cijene povećane zbog nekvalitetnog plina. "Inače, građani koji se bune trebali bi se obraćati na druge adrese, jer mi smo samo običan distributer, a jasno je da su sve stavke na računima prema zakonu", rekao je Liović za Glas Slavonije.