Premda Vlada tvrdi da neće prodavati tvrtke od strateškog interesa za Republiku Hrvatsku, iz jednog naoko rutinskog ugovora o kreditu EBRD-a za restrukturiranje HAC-a, pažljivi čitatelj otkrit će da se sprema privatizacija HAC-a.
Naime, na prošlotjednoj sjednici Vlade, 11. svibnja 2016. godine izglasan je Prijedlog Zakona o potvrđivanju ugovora o jamstvu između RH i EBRD za financiranje projekta restrukturiranja HAC-a "težak" 250 milijuna eura. Kredit ide u dvije tranše. I dok se prva tranša od 200 milijuna eura koristi za zatvaranje dospjelih glavnica postojećih kredita komercijalnih banaka, druga tranša od 50 milijuna eura potrošit će se za Program restrukturiranja radne snage i financiranje kapitalnih izdataka u vezi s Programom operativnog restrukturiranja Hrvatske autoceste održavanje i naplata cestarina d.o.o. te "financiranje savjetnika za privatizaciju koji savjetuje Jamca". Jamac u ovom ugovoru je Republika Hrvatska. Iz priložene tablice izdataka vidljivo je da će se na savjetnika potrošiti tri milijuna eura.
Detalje Vladine skrivene namjere privatizacije HAC-a možete vidjeti ovdje.
Na sjednici saborskog Odbora za pomorstvo, promet i veze pomoćnik ministra iz redova HSLS-a Alen Gospočić ostao je zatečen na pitanje događa li se privatizacija HAC-a, pa se pokušao izvući objašnjenjima da je vjerojatno riječ o krivom prijevodu budući da je ugovor napisan na engleskom i hrvatskom, s obzirom na to da ga potpisuju Vlada i EBRD. No, i u dokumentu na engleskom nedvosmisleno piše da će se tri milijuna eura potrošiti na "Financing of the Privatisation Consultant to the Guarantor". Nakon sjednice Odbora, novinari su potražili Gospočićevo objašnjenje, na što je on i dalje uporno tvrdio da nikakve privatizacije nema, a kada su mu pokazali stavku o savjetniku za privatizaciju, nazvao je nepoznatog nekog u Ministarstvo te ne baš biranim i pristojnim riječima pokušao doći do objašnjenja od svojih suradnika, no ni u Ministarstvu mu nisu znali objasniti o čemu je riječ.