Zelena akcija i Pravo na grad upozoravaju da bi zagrebačka Gradska skupština na sjednici u četvrtak trebala raspravljati i o prometnom sustavu u Donjem gradu čime se ponovno otvara mogućnost uvođenja garaža u centru grada.
Stoga su gradskim zastupnicima uputili prijedlog amandmana kojim bi se spriječila namjera zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića da praktički poništi odluku iz 2010. kojom se zabranjuje otvaranje novih javnih garaža u središtu Zagreba.
„Gradonačelnik Bandić želi otvoriti prostor izgradnji novih javnih garaža u najužem gradskom središtu što bi dovelo do još većih prometnih gužvi i onečišćenja zraka“, stoji u priopćenju.
Udruge upozoravaju da, iako je naziv sporne točke dnevnog reda Prijedlog zaključka o unapređenju prostornog planiranja prometnog sustava na području Donjeg grada, u sadržaju se uopće ne govori o različitim vrstama prometa, niti o prioritetima za javni prijevoz i biciklistički promet, niti o općim ciljevima unaprjeđenja prostornog planiranja.
Umjesto toga, predlaže se izrada prometne studije i ukidanje Zaključka iz 2010. u kojem se zabranjuje gradnja novih javnih garaža u uskom centru grada .
„U Prijedlogu zaključka prioritetno se govori samo o jednom malom aspektu sustava – parkiranju i izgradnji javnih garaža, tj. o izradi „prometne studije Donjeg grada s lokacijama moguće izgradnje javnih garaža na području Donjeg grada“, upozoravaju aktivisti.
Podsjećaju da u središtu Zagreba postoji 11 javnih garaža, a da nove nisu potrebne jer bi to dovelo do povećanja dolazaka automobila u centar i još većih gužvi.
„Umjesto toga, potrebno je kvalitetnije organizirati prometni sustav i dati stvarnu prednost i prioritet javnom prijevozu i biciklističkom prometu. To će rezultirati i smanjenom potrebom za korištenje automobila te manjim gužvama u centru. Ova činjenica je davno prepoznata i uvrštena u Generalni urbanistički plan uvođenjem zone zabrane izgradnje javnih garaža koja obuhvaća dio Donjeg i Gornjeg grada“, podsjećaju u dopisu i ističu da je unutar ove zone moguće i prihvatljivo raditi garaže isključivo za potrebe stanovnika donjogradskih blokova.
Zelena akcija i Pravo na grad upozoravaju i da Zaključak o unapređenju sustava prostornog planiranja u Gradu Zagrebu iz 2010. nikako ne smije biti ukinut.
„Donošenje tog dokumenta onemogućilo je nastavak devastacije Donjeg grada po uzoru na otimanje pješačke zone u Varšavskoj ulici za potrebe ulaska u garažu HoTo centra Tomislava Horvatinčića, a uvedeno je i niz standarda vezanih uz ograničenje gustoće izgrađenosti u Donjem gradu kao i više drugih unaprjeđenja sustava prostornog planiranja“, stoji u apelu gradskim zastupnicima.
Podsjećaju i da je taj Zaključak prije osam godina Skupština usvojila jednoglasno na cjelodnevnoj tematskoj sjednici o prostornom planiranju, nakon višemjesečne pa i višegodišnje intenzivne rasprave u javnosti o izgradnji centra Cvjetni.
„Bez stručne i argumentirane rasprave, neprihvatljivo je ovakvo površno i usputno ukidanje ili bilo kakva modifikacija tog Zaključka“, ustraju aktivisti.
Zbog toga su Zelena akcija i Pravo na grad gradskim zastupnicima poslali dopis sa zahtjevom da uz ovu točku usvoje i amandman koji bi naglasak imao na smanjenje prometnog opterećenja ulica Donjeg grada, zadržavanje postojeće zone zabrane izgradnje novih javnih garaža u centru grada te da prioritet trebaju imati javni prijevoz i biciklistički promet.